5 Ağustos 2016 Cuma

Karşılaştırmalı 8 Pişik Kremi (cilt bakımı tüyosu ile! :)


Bebeğiniz olsun olmasın pişik kremleriyle mutlaka tanışın derim. Pek çok cilt bakım kreminin içeriğinde olmayan harika maddeler bu kremlerde fazlasıyla var çünkü. Tabi ben bebeğim olduğu için piyasada ne buldum ne gördüysem alıp denemek zorunda kaldığım için az çok fikir sahibi oldum :)

Pişik kremleri ikiye ayrılıyor. Pişiğe karşı ''koruyucu'' olanlar ve pişik oluştuktan sonra sürülmek üzere ''iyileştirici'' olanlar.

Koruyucu olan pişik kremleri çok yoğun kıvamlı oluyor. Çinko ve pudra içeriyor. 
İyileştirici olanlar ise daha çok kızarıklığın geçmesi amacıyla pantenol, allantoin, cera alba (bal mumu) ve yine çinko gibi maddeler içeriyor. Aralarındaki kalite farklılıkları da daha çok, içerdikleri bu maddelerin oranlarıyla ilgili oluyor. Ben bu resimdekileri ve resim dışında iki tanesini burada inceledim.


Uni Baby Pişik Kremi: Bir ''Eczacıbaşı'' markası olan Uni, gerçekten kaliteli bir pişik kremi Ancak piyasada benim gözlemlediğim üç farklı çeşidi var, alırken dikkat...!
Genellikle zinco içerip içermediğiyle ilgili üzerinde bilgisi yazmayan versiyonları satışta market raflarında. Ama kaliteli olanını alayım derseniz ön yüzünde ''Active %25'' yazanını alın derim. Bu yüzde 25 çinko içerdiği anlamına geliyor. Uzun süreli pişiklerde ise Uni'nin tavsiyesi, üzerinde ''Pro-Active %40'' yazanını almanız. Gerçi bunu bulmak çok çok zor...
Yoğun kıvamıyla gerçekten hem koruyucu hem iyileştirici kategorisinde başarılı olan Uni, alkol, paraben, sülfat, phthalate, boya ve alerjen madde içermediğini özellikle belirtmiş. Bununla birlikte çinko oksit, zeytinyağı, kalendula yağı içerdiği ve bebek cildiyle uyumlu ph' ta bir dermatolojik ürün olduğu bilgisini içeriyor.


Zinksalbe Dentinox  Pişik Kremi: Alman menşei bir ürün olduğu için Rossmann' larda tanıştığım ancak daha sonra Joker mağazasında da rastladığım bu pişik kremi, görüntüsüyle Hametan merhemi andırıyor :) Koruyucu kategorideki bu merhem, diğer pişik kremlerine göre oldukça yağlı ve yumuşak bir kıvama sahip. Pudra içeriği diğer tüm pişik kremlerine göre en az olanı bu. Parfüm, paraben ve PEG türevleri içermiyormuş. Nadiren bunu da kullanıyorum. İçerik olarak güvenli bulduğum bir ürün.

Babydream Pişik Önleyici Krem: Rossmann'larda satılan bir krem. Kıvamı, yapısı çok kaliteli. Çinko oksit, pantenol ve narin papatya özleri içeriyormuş. Renklendirici ve zararlı katkı maddesi içermemekle birlikte hafif hoş bir kokuya sahip. Nivea ürünlerinin o tatlı pudramsı kokusu var bu kremde. Ben bu kremi açık renk BB krem ve fondöten bulmakta zorlandığım için kullandığım bu tarz renklendirici kremlerime karıştırıp renklerini açmak için kullanıyorum. Böylece cildime bakım yapan ve açık renkte bir fondöten veya BB kremim oluyor. İşte bu da küçük sırrım :)


Vaseline Baby Nemlendirici Jel: Aslında pişik kremleri kategorisinde değil ama pişiklerde de kullanılabileceği belirtildiği için süs olarak koydum :) Vazelin yapısı bebeklere özel olarak çok yumuşatılmış ve kendimize de kullanabileceğimiz güzel kıvamlı bir ürün olmuş. Petrol türevlerini maalesef içeriyor. Gül ve Hindistan cevizi yağları içerdiği yazıyor. Orasını bilmem ama kokusu harika...


Sebamed Healing Cream: İyileştirmede en kaliteli, en etkililerden biri gerçekten de Sebamed. Bu konuda boş yere nam salmamış. Titanyum Dioksit içeriyor diğerlerinden farklı olarak Dr. Murad' ın, güneş kremlerimizin içeriğinde bulunması gerektiğini söylediği bu madde ilgimi çekti bu üründe. Yüksek koruyuculuğu olan yağ sistemi içeriyormuş ayrıca. Paraben içermediği de özellikle ürünün köşesine iliştirilmiş bir bilgi. Bu ürünü en ucuz temin edebileceğiniz yer bildiğim kadarıyla Rossmann' lar. 

Hametan Merhem: Eczanelerde satılan bir ürün. Abdiİbrahim üretimi. Cilt yanığı, tahrişler ve pişikler için özel. Daha çok mikrobik açıdan koruyucu olması bakımından tercih ettiğim bir krem. Lanolin alkolleri içeriyor. Hamemelis ketonuna eş değer olduğu yazıyor. Tercih edilmeme nedenine gelince, yumuşak parafin içermesi. Bilindiği üzere petrol türevi bu maddeler kremlerde pek tercih nedeni değil. 


Dalin Pişik Önleyici Krem: Bunu bir veya iki defa kullandım. Çok yoğun bir parfüm kokusu var. Oldukça yağlı buldum. Ve içerdiği çinkonun miktarı konusunda emin olamadım. Çinko içerdiği bilgisi arkasında o kadar minik minik yazılmış ki, bu konuda iddialı olmadıkları çok belli. 3' lü koruma sistemi diyor, neyin üçü ben anlamadım. Bu konuda bir bilgi yok :) Allantoin içeriyormuş. Yetişkinlerde cilt tahrişlerinde kullanılabileceği yazıyor. 

LR Aloe Vera Baby Protection Cream: LR' ın diğer ürünlerinden memnun kalınca pişik kremi konusunda merakım hat safhaya ulaştı. Kim bilir %40 aloe vera içeren bir pişik kremi ne muhteşem olur dedim. Bio Calendula ekstreleri içeriyor. Çinko oksit (miktarı belirtilmemiş)ve çeşitli bitkilerin yağlarını içeriyor. O kadar çok ki yazmaya üşendim :) Kıvam konusunda Sebamed' e çok benzettim. Zaten Eczacı bir LR üyesinin, bu pişik kreminin içeriğini, Sebamed' den daha temiz bulduğu ile ilgili bir bilgi edinmiştim Bakımlı Ginepig Simge' den. Bu arada Sevgili Simge'nin kulaklarını çınlatmış olayım buradan. Kendisi çok sevdiğim bir kardeşim. Üstelik başarılı bir Diş Hekimi. Bloguna uğramalısınız. 

Gelelim son tahlile...
İyileştiricilik konusunda sırasıyla öneriyorum, Sebamed, Uni baby (active %25 veya %40) ve LR Aloe Pişik Kremi. 
Pişik kremlerini yüzünüze sürdüğünüzde, bir haftalık kullanım sonucunda cilt tonu bozukluklarına ve lekelere iyi geldiğiyle ilgili ciddi deneyimler var. Ben de aklıma geldikçe sürmeye çalışıyorum. Gündüz kremi niyetine her hangi bir markanın pişik kremini kullanabileceğimizi düşünüyorum :)
Sudocream, Babe ve Mustela markalarının pişik kremlerinin çok popüler olduğunu duydum Dermoeczanem.com 'dan temin edip onları da denemek istiyorum bir ara. 

İşte bu kadar! Sevgiler :)

24 yorum:

  1. pişik kreminin yüze faydası da varmış meğer, çok teşekkürler bu bilgi için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melek
      Gerçekten varmış :)
      Ben teşekkür ederim...

      Sil
  2. Çok güzel bi inceleme yazısı olmus, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Sebamed Healing Cream Hametan Merhem Dalin Pişik Önleyici Krem: bu kremi kulanmıştım Bizim küçük velede çok iyi kremlerdir Gerçi bizim küçük artık kazık oldu kendisi liseli oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım
      Olsun, biz kullanmaya devam :)

      Sil
  4. Merhaba canım güzel bir karşılaştırma yazısı olmuş :)) Hametan bizim evin vazgeçilmezi. 7 aylık ilaç tedavimde kullanmaya başladığım ve çok memnun kaldığım bir krem oldu. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilgın
      Çok teşekkürler :)
      Evet, Hametan' ın yeri başka ;)
      Sevgiler benden...

      Sil
  5. güzel bir inceleme olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Kozmetik Psikolojisi
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  7. pişik kremini yüzüme sürmek hiç aklıma gelmezdi. cilt bakımında kullanılacağını bilmiyordum ama dediğin özelliklere yarıyorsa mutlaka denemeliyim. teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule
      Arada bir kür niyetine bile sürsen iyidir bence. Ama gündüz...
      Şöyle birkaç saatliğine boca ediverirsin yüzüne. Akşama da temizleyici bir sütle siler, yüz yıkama jeliyle çıkarırsın tamamen. Mutlaka faydaı olacaktır ;)
      Ben teşekkür ederim, sevgiler... :)

      Sil
  8. hafta sonu bişiy yazmıştııım :)

    YanıtlaSil
  9. Hametan Merhem benim yazları canyoldaşım olur :)) Pişik kremini öğrenince şuan bende şaşırmadım desem yalan olur :)

    YanıtlaSil
  10. Hametan kullanıyorum yanında bir kaç tane daha kullandığım var ama Hametandan daha etkili a roche posaydır bir üst olarak araştırmalarda çıkan Güzel paylaşım olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayıs Yağmuru
      Bu bilgi için çok teşekkür ederim. Onu da mutlaka deneyeceğim öyleyse ;)

      Sil
  11. blog keşif etkinliğinden geliyorum canım seni takipteyim ben de beklerim :)
    https://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...