22 Mayıs 2016 Pazar

''Peelinglerim'' (10 Peeling Karşılaştırması)

Son iki yıldır değişik markaların peelinglerini kullandım ve elime geçen farklı her peelingi denemeye çalıştım. Baktım ki çok kıymet verdiğim bir ürün kategorisi olan ve çoğu zaman yüz yıkama jelinin yerine de kullandığım peelinglerim, diğer ürünlerime nazaran sayıca almış başını gitmiş. Hazır sayı olarak bu kadar çoklarken karşılaştırmalı bir yayınını yapayım dedim. Bu yayın biraz uzun sürecek. Hazırsanız başlayalım :)


Garnier 3'ü 1 Arada: 
Bu ürün hem temizleyici, hem maske, hem de peeling işlevi görüyor. Beyaz, yoğun bir kireç kıvamına ve içinde, sert partiküllere sahip. ''Yağlanma ve pürüzlere karşı'' olduğu yazıyor üzerinde. Ben ne akla hizmet almışsam bilmiyorum :) Mineral kompleksi ve bilindiği üzere sivilcelere iyi gelen ''salisilik asit'' içeriyormuş. Çok fresh ve kimyasal bir kokusu var. Tıpkı eczaneden alınmış bir sivilce ilacı gibi. Bir zamanlar kullandım tabi :)Yağlı ciltlere iyi geleceğini düşünüyorum. Bana biraz ağır geldi.



Oriflame Optimals Clarifying Scrub: 
Mürver çiçeği özlü imiş. İçindeki peeling partikülleri çok çok sevdiğim bir irilikte ve çok etkili. Maalesef Oriflame bundan artık üretmiyor. Benim elimdeki bu ürün ise bir iki kullanımlık daha kaldı. Partikülleri ya da nam-ı diğer mikro tanecikleri, öyle yuvarlak yuvarlak değildi diğer peelinglerdeki gibi. Düzensiz, çarpık çurpuk... :) Bu ise muhteşem bir peeling deneyimi oluyor. Bu peelingi çooook sevdim.

                                                             
L'oreal Paris Perfect Clean Peeling: 
Bu markada bir kaç çeşit peeling çıkmıştı hatırlarsanız. Bu en etkili, en pürüzsüzleştirici, en soyucu özellikte olanı. Hatta diğerleri yerine bunu almak için canla başla savaşmıştım Watsons mağazasında hani :) Yayını burada. Görüşüm de orada :)


Oriflame Ecollagen 3D+ Whitening Resurfacing Exfoliant: 
Gerçi bu ürüne tam olarak peeling demek mümkün değil. Çünkü bu, cilt rengini açıcı kompleks içeren yenileyici arındırıcı olarak geçiyor. Yüzümüze sürdükten sonra biraz kurumasını bekliyoruz. Sonra da parmak uçlarımızla bastırarak yüzümüzü keseliyor gibi hareketlerle bu ürünün soyulup soyulup dökülmesini sağlıyoruz. Tabi bunu lavaboya eğilerek yapmazsanız her yer kirlenir. Derken, kalan kalıntıları da suyla duruluyoruz. 
Çok sevmedim açıkcası. Kullanımı çok zor bir kere. Pratik değil, işlevsel değil. Tri- Peptide ve Beyazlatıcı Kompleks içerdiği için maske gibi düşünülüp kullanılabilir ki aslında aynen bu serinin, tam da bu görüntüde ayrıca bir de maskesi var. Onu ''maskelerim'' diye bir yayında ayrı olarak anlatacağım. 

Diadermine Cilt Arındırıcı Peeling:
İçindeki mikro taneciklerin yapısı bakımından en takdir ettiğim peeling bu. Tam aradığım yoğun, kum gibi bir tanecik yapısı var. O kumlar sanki nazikçe cildimizin üst tabakasını soyuveriyormuş gibi bir hisle, gayet memnun kalarak kullanıyorum. Tüm cilt tiplerine uygun üretilmiş. İçeriğinde beyaz çay ve ginseng özleri varmış. Ayrıca o kuma benzettiğim tanecikler de sahiden kummuş. Şimdi arkasından okudum :) Deniz kumu tanecikleri diyor...
Bu ürün ilk kullanmaya başladığım günlerde tıpkı Dermokil kil maskesi gibi kokuyordu. Sonradan kokusu bozuldu, bişeyler oldu. Bu da demek oluyor ki koruyucu maddelere boğulup zararlı hale getirilmemiş, daha doğal bir ürün. (Ben öyle düşündüm:)


Oriflame Essentials Scrub Wash Gel:
İçeriğinde tam kıvamında ve çok sevdiğim şekilsiz partiküllere sahip olan bu ürün yüz yıkama ürünleri gibi jel yapıda. ''Multivitamin kompleksi'' ve ''kayısı ekstreleri'' içerdiği yazıyor. Kokusu çok hoş bir kayısı kokusu. İçeriğindeki mikro tanecikler o kadar küçük ve şekilsiz ki, cildimi en güzel biçimde kavrayıp soyuyor. Açıkcası bu ürüne hayranım. Çok seviyorum. Mikrotaneciklerinin yapısını piyasada en yakın olarak benzetebileceğim diğer bir muhteşem peeling ise Neutrogena. İşte hemen aşağıda :)

Neutrogena Pink Grapefruit Daily Scrub: 
Peelinglerde tek kıstasım, içerisindeki partiküllerin ince, şekilsiz ve çok sayıda olması. İşte bu kıstaslarımı karşılayan diğer bir peeling de bu. Gerçi Neutrogena'nın siyah noktalarla mücadele için ürettiği ürünlerden biri olsa da, kuru cilt sahibi biri olarak çok memnun kalarak kullanıyorum. Resimde partikülleri göremiyorsunuz çünkü o kadar minik ve şeffaflar ki. Microclear teknolojisiyle üretilmişler. Pembe greyfurt içerikliymiş. içeriğini bilmem de kokusu gerçekten ferah bir greyfurt kokusu. Bu ürünü herkese tavsiye ediyorum. Ben çok sevdim.

Oriflame Optimals Gentle Peeling Cream: 
Rahatlatıcı kompleks ve peygamber çiçeği (ya da mavi kantaron) içerikli bu peeling, kremsi yapıda. İçeriğindeki tanecikler o kadar küçük ki, cildime her hangi bir soyma etkisi yapmıyor. Zaten kuru ve hassas ciltlere özel üretilmiş.Durularken de yüzüme kolay çıkabilen bir krem sürmüşüm de onu duruluyormuşum gibi bir his uyandırıyor. Her hangi bir etkisi olmayan (benim cildimde) bu ürün, sanki suyla birlikte boşa gidiyormuş gibi geliyor bana. Zaten bu yayını yapana kadar çoktan bitti. Tekrar buna benzer bir ürün almam.


Yves Rocher Kayısılı Peeling: 
50 ml'lik bu minik tüp, diğer tüm Yves Rocher ürünleri gibi aromasının hakkını vermiş bir ürün içeriyor. Kayısı kokusunun, aldığım en doğal, en yoğun ve güzel haliyle beni karşılıyor. Mikrotanecik olarak değerlendirecek olursam, ortalama bir peelingdeki kadar mikrotanecik içeriyor. Çok yoğun ve yeterli bulmadım miktarını. Doğallık açısındansa kesinlikle tercih edilesi bir ürün. Çünkü paraben ve hayvansal içerik barındırmıyor. Bitkisel içeriği de şöyle imiş: Kayısı çekirdeği pudrası, organik papatya suyu, botanik gliserin, portakal yağı aroması. 

Nivea Arındırıcı Peeling: 
Normal ve karma ciltler özel, cildi ölü hücrelerden arındırmak için geliştirilmiş bir peeling. E vitamini içeriyor ve Nivea markasının diğer ürünlerinde de çok beğendiğim Hydra IQ teknolojisi içeriyor. Bu teknolojideki ürünler cildinizde yağlı olmayan, su bazlı, yoğun bir nemlilik hissi bırakıyor. İçerisinde bin bir çeşit değişik boyutta ve renkte mikro parçacık var. Bu da bu ürünün benden tam not almasına neden oluyor. Ayrıca Nivea' nın kendine has muhteşem kokusu bu üründe fazlasıyla var. Benim için Peelinglerin kralı bu ürün. O yüzden sona bıraktım. Yine Nivea' ya torpil yaptım sanırım :) Daha önce, göz makyajı temizleyiciler yayınımda da birinci seçmiştim. 



Bu kadar... Cildimi ölü derilerden arındırıp üzerine nemlendirici sürmeye gidiyorum. Hoşçakalın :)))

27 yorum:

  1. Peeling sever biri olarak garnier ve pembe greyfurtlu olan favorim seninkilerin içinde ama bulursan rosense peelingi öneririm tanecikleri sık ama tahriş etmiyor krem içinde bulunuyor ve harika kokuyor dene mutlaka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evin tek kızı Mona
      Rosense... Tamam öyleyse :) Aklımda...

      Sil
  2. Ne kadar çok peeling denemişsiniz 😮çok bilgilendirici bir yazı olmuş ama gerçekten emeğinize sağlık. ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nergiz Hürrem Arıkan
      Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  3. ben şimdiye kadar garnier ve neutregena kullandım peelingde :) bir işe yarıyorlar mı anlayamadım. bir tane de ev yapımı trifim var. onu da paylaşayım bir ara.
    maşallah epey ürün tnımışsın ;) oriflameleri ben de merak ediyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demirkadın
      Peeling candır. Peelingsiz cilt bakımı düşünemiyorum. Mutlaka işe yarıyordur. Erkeklerin ciltleri her gün tıraş sırasında peeling uygulamış oldukları için canlı kalıyormuş :) Ay evet evde yapım tarifini bekliyoruz öyleyse :)

      Sil
  4. ben de kendimi peelingi çok sanırdım :-D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Audrey
      Ben bu yayını hazırladığım süreçte bir kaç bitmek üzere olanı bitti bile :)

      Sil
  5. Çok faydalı bir yazı olmuş. Nivea , Oriflame ve Garnier arasındaydım. Muhakkak Nivea'yı deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buse
      Kesinlikle Nivea :)
      Çok teşekkür ederim...

      Sil
  6. harika bir karşılaştırma yazısı olmuş, içlerinden bazılarını ben de severek kullandım/kullanıyorum. ama favorim sanırım yves ile nivea :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygun
      Çok teşekkürler :)
      Yves ve Nivea... Haklısın :)

      Sil
  7. içlerinde kullandıklarım da var güzel bir paylaşım olmuş sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kozmetik Psikolojisi
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Bir sürü peeling ürünü, ben birisini anca bitiriyorum . Elimde Garnier ve Dirty Works'un ürünleri var sadece. Şimdilik memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci
      Ben en çok peeling ve tonik bitiriyorum sanırım :)
      Dirty Works aklımda bulunsun :)

      Sil
  9. garnieri bende kullanıyorum. kuru cildim var ama haftada 1kez peeling ihtiyacımı karşılıyor.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda
      PEeling yapmayı çok seviyorum. Cildim nefes almaya başlamış ve fazlalıklarından arınmış gibi oluyor :)

      Sil
  10. Nivea Arındırıcı Peelingini not aldım :)

    YanıtlaSil
  11. Aralarından Diadermine ve Yves Rocher kayısılı peelingi kulladım ikisinden de gayet memnun kaldım.İkisinin arasından Diadermine peelingin tanecikleri kum gibi olduğu için onu biraz daha çok sevmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceyda
      Aynen, Diadermine'deki kum tanecikleri olayı müthiş :)

      Sil
  12. Ceyda
    Aynen, Diadermine'deki kum tanecikleri olayı müthiş :)

    YanıtlaSil
  13. Garnier Saf&Temiz'i günlük olarak bile kullanabiliyorum.Yves Rocher maskenin soyucu özelliği olmasada koku,yumuşaklık ve nem verme özelliklerini çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Şahin
      Evet günlük yüz yıkama jeli olarak da kullanılıyomuş ve de maske imiş.
      Aynen, Yves Rocher'in soyucu özelliği hemen hiç yok ama hissini ben de seviyorum :)

      Sil
  14. İşte ne zamandır aradığım post bu idi, not aldıklarım oldu. Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellik
      Çok teşekkür ediyorum. Beğenmene çok sevindim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...