5 Aralık 2015 Cumartesi

Göz Çevresi Bakımı Üzerine Bir Alışveriş ve Bazı Sırlarım :)


İlki Sephora'dan...

Göz çevresine yatırım yapılması gerektiğini düşündüğüm bir dönemde, Sephora'nın önünden geçerken rengarenk göz maskelerinde kampanya olduğunu gördüm. 3 al 2 öde şeklindeki kampanyadan bir kaç göz maskesi alayım dedim. Ama seçmem çok zor oldu. Çeşit çoktu çünkü. 


Diğeri de Gratis'ten aldığım içi jel dolgulu soğuk kompres maskesi. 6.90 tl'ye aldım ama Rossmann'da 8 tl civarı bir fiyatta olan çok daha güzel versiyonunu görünce pişman oldum. Çünkü onun arkadan cırt cırtı vardı, üstelik genişliği daha kavrayıcı görünüyordu.


Dediğim gibi, maskeleri seçmem zor oldu. İçeriğinin daha etkin olanlarını seçmeye çalıştım. Enerji veren, anti- aging ve ultra nemlendiricili olanlarını seçtim. Bunlar dışındakiler parlak görünüm veren, yok bilmem ne yapan v.s. v.s çeşitlerdi... Özellikle de parlaklık veren çeşidine yüz vermedim. Napıcam cilalayıp parlatıp, göz çevresi bu. Her şeyden önce derinlemesine bakıma ihtiyacı var :)
Tanesi 12 tl olan tek kullanımlık bu maskelerin 3'üne 24 tl vermiş oldum. Bu benim kullandığım ilk Sephora ürünüm bu arada. Evet daha önce mağazadan içeri adım bile atmamıştım. Mesele gözler olunca hemen daldım.


Mesela bu kırmızı olan, imiş. Etken maddesi nar. Yorgunluk izlerine karşı ve enerji verici özellikte oması olarak da Nar denilmiş. Pembe olan ultra nemlendiricili maske Rose yani Gül özlü olarak nitelendirilmiş. Sarı olan yaşlanma karşıtı maske ise, Lingzhi özlü yani ''Lingzi Ölümsüzlük Mantarı'' diye bilinen bir mantarı içeriyor.

Ben pembe olanını kullandım. Ama maskeler tek kullanımlık olmalarına rağmen yüzümün neredeyse yarısını kaplayacak kadar büyük oldukları için, makasla çeşitli şekillerde keserek göz çevremi yama yaparak kapladım ve öylece yattım düşmesinler diye. Dolayısıyla toplamda iki kere kullandım. 

Her kullanmada göz çevremde dolgunlaştırıcı bir nemlenme hissettim. Göz kremi kullandığımda böyle bir his yaşamıyorum mesela. Bu maskeler baya etkili bir kür oldu göz çevrem için. Mesela akşama çok sağlıklı görünmeniz gerekiyor, ama göz çevresin çökkün, yorgun; bu maskeyi gün ortasında yapıp yarım saat kadar dinlenebilirsiniz. Akşama yapacağınız makyajın fark yaratacağını düşünüyorum. 

Özellikle göz çevresi kırışıklıkları henüz başlamamış veya erken dönemdeyse maske kullanmak gerekiyor bence. En az haftada bir veya iki haftada bir olmak üzere göz çevresine kısa süreli bir bayram şenliği yaşatmak gerekiyor.


 Meyve sıkarsam meyvenin posasını, ellerim soğuksa ellerimi göz çevremde gezdiririm sık sık. Pıt pıt vururum kaz ayaklarıma. Göz kremi sürmeden yatmam gece. Bir de vazelin ya da Altapharma'nın koyu kıvamlı kremini eksik etmem göz çevremden. (Vazelin ve bu tarz kremlerin, içerikleri dolayısıyla göz çevresine sürülmemesi gerektiği konusunda sonradan aydınlandım)
 
Havuç, salatalık, kabak... Gün içerisinde hangi sebze elimden geçiyorsa mutlaka elimde kalan sıvısını göz çevreme sürerim. Yoksa sebze boşa gidiyormuş gibi geliyor bana :)




Bir de Türk kahvesinin telvesini zaman zaman tüm yüzüme peeling gibi sürerken, doğal içeriğinden dolayı tereddüt etmeden göz çevreme de maske olarak uyguluyorum. 

Hiç yağlıymış görünmeyen o kahve, duruladığınızda cildinizi öyle yağlı bir hisle bırakıyor ki şaşarsınız. Göz çevresini kurutur diye düşünmeyin, aksine nemlendiriyor. Kahve telvesinin kafein sayesinde canlandırıcı ve hücreleri uyarıcı etki yaptığını artık bilmeyen yok zaten. 

Göz çevresi bakımı üzerine sohbetimiz şimdilik bu kadar. Hoşça kalın... :)

28 yorum:

  1. Göz çevresi en sorunlu bölgem malesef :( Özellikle yorgunluk karşıtı maskeyi deneyeceğim. Yakınlarda rossman yok gratistekini alayım bende bari .Kremler yetmiyor bana daha fazla bid şey lazım diyordum ki yazını gördüm. Sanırım bu bir mesaj:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye
      Krem yeterli olmuyor gerçekten. Hatta bi faydaları var mı bilmiyorum bile. Tek başına güvenemiyorum onlara. Ektra bakım şart :)

      Sil
  2. kahve telvesini bende peeling olarak çok sık yapıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evin tek kızı mona
      süper bişey o kahve telvesi yaa :)

      Sil
  3. Böyle yazıları okudukça ben de bakımlı olacağım, maske yapacağım, kremler süreceğim vb. diye gaza geliyorum ama maalesef etkisi pek uzun sürmüyor. 28 yaşına giren biri olarak sanırım artık daha fazla ertelememeliyim bu işleri. Yaşlandığımda Nebahat Çehre gibi görünmek istiyorsam, ki istiyorum, çalışmalara başlamam lazım. :-) Yazdığın ürünü not aldım. ben de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule
      Gerçekten yaşlandığımızda yaşlı görünmemek için şimdiden önlem almak zorundayız. Kırışmalar oluştuktan sonra pek bir çaresi yok. En güzeli kırışmamaya çalışmak :)

      Sil
  4. Yaaaaa anneee :( Benim gözlerimin çevresi simsiyah. Küçüklükten beri simsiyah ve anneminkinden bile daha fazla kötü yani. Bir gün etütte bir baktım, gerçekten ölmüş gibi gözüküyordu. Ya D vitamini eksikliği olabilir ama benden başka kimse önemsemiyor... Ufff ufff, bir bakayım hastaneye falan gider miyiz naparız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem
      Naptın kızcağızım gözlerine? Çok mu okuyosun, yoruyosun?
      Hmm anladım seninki yapısal ve sana özgü. Parmaklarınla pıt pıt masaj yap göz altlarına, kan dolaşımı olsun azcık. Bir de demli ılık çaya pamuk batır, göz altlarında beklet bakalım. Sonucu merak ediyorum kuzucuğum tamam mı? :)

      Sil
    2. Tamam anneciğim :) Sonucu sana ileteceğim, akşam böyle uyumadan önce yapsam uzanıyim, bir 15 dakika beklesin mi o zaman ? :)

      Sil
    3. Aynen öyle yap tatlım. uyumadan önce uzan ve en az 15 dk tut göz altlarında. Ama arada bir tekrar tekrar demli çaya batırıp sıktır pamuğunu ve yine koy göz altlarına. Yani işlemi bir kaç dakikada bir yenile emi güzelim?

      Sil
  5. Heryerde kahve yanı:)) ben geldiiimmm burdanda takipteyimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım, hoş geldin :)

      Sil
  6. Bu jel dolgulu maskeleri hep merak ettim ama hic almadim ise yararmi bilemedim denesemmi ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğuk şok göz çevresinde canlandırıcı etkide. Hücreleri uyarıyor. İşe yarıyor mu göreceğiz bi 50-60 yaşa gelince bakalım :)

      Sil
  7. Güle güle kullan canımmm, ne güzel tavsiyeler de vermişsin. Ben de bu aralar taktım göz çevreme ama sanki erken yaşta başlarsam krem kullanmaya falan daha erken kırışacakmışım gibi hissediyorum nedense. 23-24 yaşındayım yaa küçük de değilim :D Başlasam mı sence göz çevresi kırışıkları için bakım şeylerine?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krem kullan ama hafif olanlarını ve jel olanlarını tercih et şimdilik. Öyle kürlere maskelere ihtiyacı yoktur göz çevrenin. Ay ne güzel yaştasın yaaa... Ben o yaşı geçeli epey zaman olmuş :D
      Göz çevreni nemli tut. Kuru olursa erken kırışır canım... Çok sağol yorumun için...

      Sil
  8. Bir işin gerçekleşmesini ertelemek onarmaktan daha kolay, bunu bile bile neden şu bakım olayını arada sarkıtıyorum bilmem, şöyle sabah akşam düzenli bakım yapanların kafasını yaşayamadım yahu, ne güzel his^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aile Albümü
      Ay yok ben de uğraşamam öyle sabah akşam. Günde bir kez bakım yeterli bana göre. Sonuçta cildin doğal bir nem dengesi de var, ona da izin vermek lazım.
      Her gün olan bakım da öyle rutine binip hep aynı şekilde olmamalı bence. İhtiyaca yönelik olmalı. Bir gün nemsizdir maske yaparsın, diğer gün tonikle siler kremini sürersin... Ne bileyim, kişisel biraz...

      Sil
  9. jel dolgulu maske hiç duymamıştım, iyi oldu bunu öğrenmem!:) azcık bile ağlasam , uykusuz kalsam gözlerim hemen şişiveriyor, deneyeyim ben bunu!:)
    kahve telvesini de bilmiyodum valla!:) ay çok faideli bir yazı buuu! emeğine sağlık!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci
      kahve telvesi mucize bişey. bak onu mutlaka uygula

      Sil
    2. Beğenmene çok sevindim ve azıcık faydalı olduysa ne mutlu bana :)

      Sil
  10. maskelere şu sıralar bende biraz merak saldım bir türlü ama şu atopik cildime uygun bişi bulamıyorum çok üzülüyorum.
    kahve telvesinide 15günde bi yapmaya çalıışıyorum yumuşacık oluyor cildim hayret bi alerji yapmayan o oluyor bende :)
    sevgiler canim güzel günlerde kullan şeker renkli maskelerini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adves
      kahve telvesi hem doğal hem de gerçekten çok güzel yapıyor. Bu sene akıl ettim ilk defa. Aklım neredeymiş şimdiye kadar bilmiyorum :)
      Çok teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  11. adves
    kahve telvesi hem doğal hem de gerçekten çok güzel yapıyor. Bu sene akıl ettim ilk defa. Aklım neredeymiş şimdiye kadar bilmiyorum :)
    Çok teşekkür ederim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Sağol tavsiyeler için...ah benim gözçevrem:((kırış kırış buruş buruş....40 yaşında menopoza girince böyle oldu:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürükveben
      Ayyy... Yüz yogası! Öyle bir kitap var, alıştırmaları uygulamaya başlayacağım en kısa zamanda. Sarkmalara, kırışmalara karşı. Asla geç değil. Yapılacak mutlaka bişeyler vardır Bücürükveben, umutsuzluk yok...
      Sevgiler...

      Sil
  13. kahve telvesini ben de uyguluyorum ara sıra iyi oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren
      Ya neymiş o kahve telvesi öyle ya. Bu sene keşfettim daha. Harika bişey :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...