22 Şubat 2015 Pazar

Zencefilli Kurabiye

Eski kayıtlarımdan biri daha... Yılbaşı dönemi, önceki evimde hazırlamıştım. Kış bitmeden paylaşayım dedim zencefilli kurabiyeleri. Biraz merak edin, tarifini sonra vereceğim :)
 
Tam kış günlerine özel, harika zencefilli kurabiyeler yaptım. Nam-ı diğer, gingerbread'ler... :)
Evin her yerini sıcacık tarçın ve zencefil kokusu sardı...Bayılıyorum bu kurabiyelere...

 
 
Pişirdim ve sıcakken teneke kurabiye kutularına doldurup kapaklarını kapattım. Böylece kendi sıcaklarında tam olarak demlerini alıyorlar. Ağızları açık soğumalarını bekleseydim ya da fırının içinde bıraksaydım aşırı kuru ve gevrek oluyorlar. Halbuki teneke kutularda kıvamını buluyor. Tabi bu yöntemi geliştirinceye kadar eper deneme yanılma durumlarından geçtim :)))
 
 
Kutularımızdan biri, daha önceden içindeki yaban mersinli kurabiyeleri yiyip tükettiğimiz, yıllaaar yıllar öncesinden kalma Tivoli kurabiyelerinin kutusu. Diğeri de Coca-cola amblemli kutu...
 
 
Çay yanına, kahve yanına birebir bu kurabiyeler. Şiddetle tavsiye ediyorum. burada tarifini de vereceğim, çok basit... Şimdilik bu kadar:)))
 

5 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Tozları bile kalmadı, eskiler. Sana yenisini yapayım taze taze :)

      Sil
  2. Tarifini yazmak için yeterli baskıyı bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Hah... Hiç istek olmamıştı. Artık yazabilirim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...