10 Ocak 2015 Cumartesi

Kiraz Saplı Doğadan Çay



Yılbaşıydı, börekti, çörekti derken yine aldık kiloları... Yok yok kilo değil onlar, ödem ödem :))) Kiraz saplı çayımızı içersek atarız bütün ödemleri, biter gider hepsi... :)))  
 
Kiraz sapı,ödem söktürücü olarak bilinir. Kaynatılır ve içilir. Ama şimdi nerden bulucam ben kışın ortasında kiraz sapını diyorsanız, Doğadan yetişsin imdadımıza...
 
Doğadan Form, kiraz saplı olanını çıkarmış. Daha önce şeftalili olanını kullanmıştım. Bakalım  bu nasıl...
 
 
İşte içindekiler... Bunca güzel bitkinin arasında sinamekini görünce, aaaa! diyorum... :( Umarım çok çok az miktarda tutmuşlardır, çünkü sinameki bağırsakları çabuk yoldan (anladınız siz onu :) boşaltmasıyla tanınan bir bitkidir ve sürekli kullanımında bağırsak tembelliği yapıyor diye biliyorum. Neyse canım birkaç günde bir içeriz biz de...Zaten her şeyin fazlası zarar.
  
 
Tadı, aroması çok güzel... Beğenerek içersiniz. Ama ben yine de yarın akşam dağ kekiği kaynatıp içicem :)))  Müthiş ödem attırıcıdır kendisi. Ve etkileri ertesi sabah tartıda mutlaka görülüyor.
 
Başka çay maceralarımızda yine buluşmak üzereeee...:)
 

6 yorum:

  1. Bende Açailisini kullanıyorum da biraz fazlaca laktasif etkisi var zannedersem bana ağır geldi :)

    YanıtlaSil
  2. Form çaylar korkunç acıktırıyor zaten buzdolabına kedi gibi baktırıyor :) Onun için yatmadan bir kaç saat önce içip yiyecekleri unutup uyumalı bence. En güzel öyle etki ediyor. Gerçi bitki çaylarının pek çoğunda var bu özellik. Sindirimi bir anda müthiş hızlandırıyorlar... Yeme isteği olmasa sorun yok daaa :))

    YanıtlaSil
  3. Kekik, ananas, maydonoz...Meşhur ödem söktürücüler. Ama kekik mucize bence!

    YanıtlaSil
  4. Ödemleri kontol evet :))) Kilo yok!

    YanıtlaSil
  5. Ben bu çayı ve kayısılı olanını kullanıyorum bazen. Özellikle kiraz saplı olan bende daha çok işe yarıyor. Üstelik ikisinin de tadı güzel. Bazı bitçi çayları gibi acı değil. Dağ kekiğini hiç denemedim. Aklıma yazdım ama ilk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağ kekiği mucizesini yaşamalısın Şule, bayılırsın. Yani en azından sonucununa... Ama ben tadını da seviyor ve özlüyorum artık. Gerçi bu döenm kullanamıyorum ama :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...