21 Aralık 2014 Pazar

Trileçe Tatlısı

 
          
                İnternette fenomen olmuş bir tatlıymış kendisi. Migros'un pasta reyonunda vardı, yeni gelmiş. daha önce görmedim duymadım. Du bi deneyelim bakalım dedik... Sütlü, karamelli balkan tatlısı...
               
 
 
Zaten resimde de görüldüğü gibi sütün içinde yüzüyor. Kek kısmı süte doymuş, ıslak ve yumuşak. Üstündeki karamel sos ise efsane... Aşırı şekerli de değil, baymıyor. Şeker bakımından hafif bir tatlı. Kek kısmı irmikle pişiriliyormuş bu bakımdan revaniyi, süt ve karamelasıyla da tiramisuyu andırıyor tat olarak... Çok güzel, değişik...
 
Ama asıl ünlenmesini beklediğim tatlı, Tekirdağ ve Çanakkale yöresine ait ''Peynir Helvası''. Hayır ''Hoşmerim'' değil, peynir helvası ayrı bişey. Offf...  Burdan yetkililere sesleniyorum. Peynir helvası yaygınlaştırılsın lütfen :))) Hastasıyım...
 
  

3 yorum:

  1. Görselliği çok güzel bir tatlı gerçekten... Ah o karamel sos... :))

    YanıtlaSil
  2. Trileçe daha da popüler oldu. Ben hiç yemedim ama karamel sevmediğim için trileçeyi de sevmeyeceğim gibi geliyor. Hoşmerimi de sevmedim ben ama peynir helvasını merak ettim. Bir yörenin tatlısı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynir helvası Tekirdağ'da çok meşhur. Başka yerde yapılmamasına şaşıyorum çünkü çok güzel Şule. Neyse ki Ankara' da Kırkpınar lokantası satıyor bu harika şeyi. Bir kaç haftada bir bu müthiş şeye özel olarak satıldığı avm'ye gidiyoruz.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...