24 Aralık 2014 Çarşamba

Dokuzlu Çay ve Aşırı Büyük Kupa :)

 

Doğadan çaylarının değişik bir üyesi daha... Bu çay, adından da anlaşılacağı üzere 9 tane bitkinin karışımından oluşuyor. Bu bitkilerin isimlerini aşağıdaki fotoğraftan okuyacaksınız ama ben ortak özelliklerini belirtmek istiyorum. Hepsi de ödem atıcı, metabolizma hızlandırıcı ve vücut inceltici bitkiler.
 
Bu bilgiler çay kutusunda yazmıyor, benden duyuyorsunuz :)))                       
 
 
              Evet... Bitkileri okudunuz büyük bir özenle. Pek çoğunun, tek başına zayıflama çayı adı altında içildiğini de duymuşsunuzdur. Şimdi 9'u bir araya gelince 9 kat hızlı mı zayıflayacağız :))) Yok öyle bişey tabi ki...
 
     Zaten bitki karışımlarından çay hazırlarken dikkat edilmesi gereken bir husus, 3 bitkinin üzerine çıkmamaya çalışmak. Çünkü aynı ilaç etkileşimlerinde olduğu gibi, kimi bitki diğerinin faydasını engelleyebildiği gibi, kimi bitkinin de diğeriyle aynı anda kullanılması zararlı etkiler ortaya çıkarabiliyor.
 
Doğadan'ın bu çayı hazırlarken uzman kişilerle çalışmış olduğunu ümit ediyorum ve bu karışımı beğenerek içiyorum. Daha çok şifa için içilen tarzda bir tadı var. Hafifçe kekik ve tarçın tadı alıyorum... Metabolizmayı hızlandırdığı için çayı içtikten sonra çok acıkabilirsiniz, uyarayım... :))))
 
Kupa değil mi?... :))) Farkındayım çoooook büyük. Ama iyi oluyor işte, demlikti şu bu uğraşmadan 700 ml' lik (neredeyse bir litre değil mi:) çayımı demleyip bir daha da başından kalkmıyorum :)))
 
Zaten farketmişsinizdir, bardak poşetler için ortalama kupalar küçük geliyor. Suyu koyuyorsunuz, az sonra aşırı demli koyu bir renk ortaya çıkıyor. Daha çok su katasınız geliyor, kupa küçük... İşte benim gibi düşünenler için bu kupa icat edilmiş :)))  Tchibo'dan geçen sene bu kupa setini almıştım (bir de lacivert çizgilisi var bunun). 
 
   Çaylar hakkında yaptığım şu gevezelikleri, kitaplar hakkında bile yapmıyorum... Çay, muhabbete iyi gidiyor gerçekten :)))
 
 
 
     

3 yorum:

  1. Bu çayı tansiyon hastaları içmesini önermiyorum. Bu çayların yorumunu bende yazacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaten kontrollü ve ihtiyaca göre içmek lazım... Öyle rastgele tüketime elverişli değil bitki çayları.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...