21 Aralık 2014 Pazar

Büyülü Bohça-Chai

 
 
Doğadan'ın Büyülü Bohça serisinden, Roobios Vanilyalı'dan sonra sıra geldi ''Chai'' ye... Kutuda baharatlı karışık bitki çayı diyor. Gerçekten ilk yudumda hafif bir karabiber tadı alıyorum.
 
 
Şu an dışarıda çok güzel bir yağmur var. Damlalar tıpır tıpır cama vururken baharatlı, sıcak bişeyler demlemek istedim. Bu defa üstü minik bir demlik, altı da fincan olan bu poşet çay demliğini kullandım.
  
  
Aynen bardakta demler gibi demliğin içine sarkıtıyoruz çayı. Kapağını da kapatınca, buharı kendine kalıyor ve hemen soğumuyor. Ayrıca demliğin haznesi kupadan büyük olduğu için, kupam boşaldığında biraz daha doldurabiliyorum. Bu arada büyülü bohçaların kendine has kullanılma tekniği var. Bu büyülü bohça etiketi, demleme işi bitince poşeti kıstırıp sıkma amaçlı kullanılacak. Kutunun üstündeki çizimleri inceleyin mutlaka.
 
Yağmurun güzelliğine bakar mısınız...
  
 
                         Chai 'nin içerisindeki baharatların listesini kutudan okuduğum şekliyle yazıyorum: %49 baharatlar ( tarçın, zencefil, karanfil, kakule, rezene, karabiber), siyah çay, roybos,aspir, aroma verici. 
                  Gelelim yorumuma... Öyle çok baharatlı ağır bir çay değil, oldukça hafif. Tadı ve kokusu Roobios vanilyalınınki kadar muhteşem değil bence, yani onunla kıyaslayacak olursam... Ama kendi çapında değişik, güzel bir çay.  Baharatlı çaylar kış mevsimine, soğuk havalara çok yakışıyor. Tam bir kış çayı Chai...
 
 
 

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...